höstpeppspanik.

IMG_1726 pre-plugg

 

Den här dagen har jag ägnat åt förberedelser. På torsdag ska jag nämligen åka till Uppsala för att gå på upprop för kandidatprogrammet i litterär och retorisk kommunikation. Med andra ord ska jag ägna de närmaste tre åren åt att kommunicera litterärt och retoriskt. Jag är oerhört pepp och tycker att det ska bli fantastiskt roligt och spännande, men såklart också lite läskigt. Jag gick igenom kurslitteraturen som vi ska läsa under första halvan av terminen, och insåg att man läser väldigt mycket när man pluggar. Det var så länge sedan jag gick i skolan, att det känns lite som att jag har glömt hur man gör. Fast jag tror att det ger sig. När jag väl är där. Jag håller också på och plöjer Retorik eller konsten att övertyga, en bok som vi ska ha läst inför introduktionsföreläsningen. Den är som tur var väldigt intressant, och jag får ett härligt mysigt pirr i magen när jag läser schemat. Särskilt för delkursen Att skriva. Det känns lite som att jag för första gången i hela mitt liv gör precis det jag alltid velat göra. Och den känslan är oslagbar.

 

IMG_1723 kalender

Lämna en kommentar