Januari till mars 2011

Såhär på det nya årets andra dag tänkte jag att det var dags att titta tillbaka lite på hur det såg ut förra året! Vi börjar med de tre första månaderna.

I januari var det mörkt och så fruktansvärt kallt att man ville ligga under täcket mest hela tiden. Så det gjorde jag, när jag inte jobbade på dagis.

Det var så sällan jag såg dagsljus att när jag väl gjorde det ville jag bara fota allt jag såg, för att på något sätt fånga det där ljuset och tvinga det att stanna kvar. Usch för vinter alltså.

Sedan blev det februari och kanske lite lite ljusare. Då köpte jag en kamera och tog kort på allt som är fint. Till exempel min pojkvän. Men mest jobbade jag.

I mars hade vi köpt lite nya möbler till lägenheten och så kollade vi på Scrubs på tv.

En kväll kom Andrea på besök. Henne hade inte jag träffat sedan vi pluggade ihop i Frankrike, så det var såklart extra roligt!

Vi lagade pizza och jag åt min med massor av ruccola, som vanligt.

Elinor och Sebastian var också där. Eftersom jag precis hade köpt min systemkamera var jag säkerligen en fruktansvärt påfrestande värdinna, eftersom jag fotade konstant. Resultatet av det var att jag har ungefär femtielvatusen bilder från den här kvällen, varav minst hälften är exakt likadana. Som ni ser är inte någon särskilt bra heller. Nåväl, det är roligt att se att man har blivit bättre på att fota i alla fall!

En solig vinterdag tog jag och Stefan en promenad.

Vi gick runt i Duvbo, det enda fina som fanns inom gångavstånd från vår gamla lägenhet i Hallonbergen. Det är ett knasigt  gammalt villaområde från sekelskiftet någon gång, komplett med skola och kyrka, inklämt mellan motorvägar och miljonprojekt.

I Duvbo finns ett hus som är ett av mina favoriter. Så himla fint!

I slutet av mars tröttnade vi på all snö och kyla, så då flög vi till Frankrike.

Elinor och Sebastian följde också med, och första dagen tog vi en lång promenad i vårsolen.

Vi gick runt hela Cap d’Antibes, och det kräver picknick på halva vägen.

Varje dag åt vi fransk frukost med baguette och croissante. Jag älskar fransk frukost! Fast bara i en vecka ungefär, sedan tröttnar man. När jag bodde i Frankrike åt jag tillslut bara yoghurt eftersom allt annat kändes så äckligt.

Vi fortsatte semestern med att vandra runt i Antibes.

Och så åt vi glass. Jag tog kokos, det är min favorit. Jag har fortfarande  inte lyckats hitta den i Sverige, så jag blir liksom tvungen att äta jättemycket varje gång jag är i Frankrike eller stöter på den i något annat land.

En dag gjorde vi en utflykt till Nice. Det här är en av mina favoritgator, bara för att träden och lyktstolparna är så fina. Den leder ner till hamnen.

Vi besökte också medeltidsstaden Eze, som jag har berättat om tidigare.

Sedan blev det april och vi åkte hem, men det får ni höra om en annan dag!

Lämna en kommentar